Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Promocje
SLS BATTGO 4400MAH 6S1P 22,2V 30C / 60C
SLS BATTGO 4400MAH 6S1P 22,2V 30C / 60C
382,00 zł 345,00 zł 310,57 zł 280,49 zł
szt.
SLS NOC Race 1300mAh 4S1P 14,8V 2N kompakt
SLS NOC Race 1300mAh 4S1P 14,8V 2N kompakt
107,50 zł 96,50 zł 87,40 zł 78,46 zł
szt.
SLS NOC Race 1300mAh 4S1P 14,8V 2N 110C
SLS NOC Race 1300mAh 4S1P 14,8V 2N 110C
107,50 zł 96,50 zł 87,40 zł 78,46 zł
szt.
SLS BATTGO 4000MAH 4S1P 14,8V 30C / 60C
SLS BATTGO 4000MAH 4S1P 14,8V 30C / 60C
238,00 zł 214,00 zł 193,50 zł 173,98 zł
szt.
SLS BATTGO 2200MAH 2S1P 7,4V 30C / 60C
SLS BATTGO 2200MAH 2S1P 7,4V 30C / 60C
75,00 zł 67,50 zł 60,98 zł 54,88 zł
szt.
SLS BATTGO 3000MAH 4S1P 14,8V 30C / 60C
SLS BATTGO 3000MAH 4S1P 14,8V 30C / 60C
180,00 zł 163,00 zł 146,34 zł 132,52 zł
szt.
SLS BATTGO 3000MAH 6S1P 22,2V 30C / 60C
SLS BATTGO 3000MAH 6S1P 22,2V 30C / 60C
264,00 zł 238,00 zł 214,63 zł 193,50 zł
szt.
SLS BATTGO 3000MAH 2S1P 7,4V 30C / 60C
SLS BATTGO 3000MAH 2S1P 7,4V 30C / 60C
95,00 zł 85,00 zł 77,24 zł 69,11 zł
szt.
MULTIROTOR SLS BATTGO 16000MAH 6S1P 22,2V 20C / 40C
MULTIROTOR SLS BATTGO 16000MAH 6S1P 22,2V 20C / 40C
1 140,00 zł 1 020,00 zł 926,83 zł 829,27 zł
szt.
MULTIROTOR SLS BATTGO 7000MAH 6S1P 22,2V 25C / 40C
MULTIROTOR SLS BATTGO 7000MAH 6S1P 22,2V 25C / 40C
605,00 zł 545,00 zł 491,87 zł 443,09 zł
szt.
SLS BATTGO 1800MAH 4S1P 14,8V 75C / 150C
SLS BATTGO 1800MAH 4S1P 14,8V 75C / 150C
160,00 zł 143,00 zł 130,08 zł 116,26 zł
szt.
SLS BATTGO 2200MAH 3S1P 11.1V 30C / 60C
SLS BATTGO 2200MAH 3S1P 11.1V 30C / 60C
99,00 zł 85,00 zł 80,49 zł 69,11 zł
szt.
Opis i test ładowarek ISDT T6 Lite i T8

Ładowarki ISDT T6 Lite i T8

 
 
Ładowarki ISDT T6 Lite i T8

Porównanie urządzeń

Gerd Giese





I SDT znacznie rozszerzyło swoją ofertę ładowarek. Teraz osiągnięta jest również klasa 1000 W. Należą do nich T8 (1000 W) i dwa podobnie wyglądające urządzenia (ta sama obudowa) T6 (780 W) i T6 Lite (600 W). Miałem teraz okazję poddać T6 Lite i T8 testowi porównawczemu.
Byłoby idealnie, gdyby T6 przybył na czas na rozpoczęcie testu.


Oba urządzenia nadal mają przyrostek „BattGo”. Oznacza to, że dzięki akumulatorom LiPo ze zintegrowanym układem BattGo urządzenia te otrzymują dodatkowe informacje o ładowaniu / rozładowaniu, co ułatwia obsługę. Jest to możliwe dzięki specjalnej wtyczce wysokoprądowej XT60, która ma trzeci styk (patrz zdjęcie po prawej stronie). Na szczęście ta seria jest kompatybilna z normalnym XT 60 (bez dodatkowego kontaktu), tylko „komfort” BattGo jest pomijany, jeśli brakuje trzeciego styku. Tak więc, ta technika może być używana tylko w połączeniu ze specjalną wtyczką wysokoprądową XT 60, dzięki czemu większe akumulatory, które wytwarzają wyższe prądy, wciąż pozostają poza obrazem (należy zastosować dostosowany XT90). Niestety, BattGo do dzisiaj nie trafiło do produkcji seryjnej, więc nie można uzyskać tego BattGo-LiPos w całym kraju. Również modernizacja istniejących LiPos nie jest możliwa do dziś. Należy jednak pamiętać, że jego ogłoszenie miało miejsce latem 2017 r. Dlatego mogę uzyskać dostęp tylko do specjalnie skonfigurowanej strony (BattGo.org , wymagany język chiński!). Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji lub chcesz je przedyskutować, znajdziesz odpowiednią platformę (w odniesieniu do T8 ).

Ponieważ oba urządzenia oprócz menu mają również ten sam wygląd, piszę wspólny test, różnice są podświetlone. W przypadku urządzeń T6 Lite i T8 w chwili porównania zainstalowano oprogramowanie wewnętrzne w wersji 1.0.0.18 lub V1.0.0.27.
Celowo zostawiłem bardzo dobrze przymocowaną oryginalną folię na wyświetlaczach, ponieważ nie widziałem powodu, aby zastąpić je dostarczonymi foliami ochronnymi.



Pierwsze wrażenie

SLS i RC-Avenue oferują małe „cuda” z serii T6 / T8 od ISDT. Gdy trzymasz w rękach „czarną skorupę” i zastanawiasz się: „… aby można było zastosować do 1000 W lub 30 A?”


Dane techniczne:

wersja
T6 Lite
T8
Napięcie wejściowe [V]
8-32 12-42
Moc ładowania [W]
600 1000
Pojemność rozładowania [W]
20 20
Prąd ładowania [A]
25 30
Prąd rozładowania [A]
5 5
Prąd balansera na ogniwo [A]
1.5 2.2
liczba komórek
1-16 Ni; 1-6S Li / LiHV 1-21 Ni; 1-8S Li / LiHV
Napięcie Pb [Z]
1-12 1-14
Cena [€]
79,99 99,99
Wymiary [mm]
100 x 120 x 58
Waga [g]
296
odniesienie




Solidne opakowanie na przykładzie T6 Lite. Treść jest ograniczona do reklamy i filmu pokazowego. Oprócz angielskiego skrócony przewodnik nadal jest przewodnikiem po niemiecku. Po prawej stronie znajduje się połączenie kabla ładującego BattGo przez specjalną wtyczkę XT60 (rozpoznawalną w trzecim styku u góry wtyczki). T8 ma dziewięciopinowy XH-Balancerstiftleiste. T6 Lite nie ma dwóch kontaktów (po prawej). Po lewej stronie znajduje się wtyczka XT60 do zasilania. Gniazdo 3,5 mm styka się z „scLinker”. Do ładowania zewnętrznego dostępne jest gniazdo USB. Z tyłu T6 Lite i T8 pozbywają się wewnętrznego ciepła.



















Oba urządzenia otrzymały najnowsze oprogramowanie (FW). Niezbędny nadajnik USB jest dostępny jako opcja i po atrakcyjnej cenie.






Próba rozpoczęcia

Już po otwarciu opakowania pojawiło się ze mną pewne rozczarowanie (patrz zdjęcie powyżej). Brakuje złącza wysokoprądowego kabla i pary złącz wysokoprądowych XT 60 BattGo do natychmiastowego uruchomienia. Podobnie brakuje tablicy wyważającej lub zewnętrznego połączenia z zasilaczem. Dlatego mój apel: absolutnie ten sam kabel i wtyczka z zamówieniem i lutowane samodzielnie. Przykład tego, jak może to wyglądać, można zobaczyć tutaj.

Kabel balansera (kabel bardzo elastyczny / silikonowy) jest przedłużeniem pokrzywy XH (oa). Listwa kołkowa XH została „wykastrowana” do listwy kołkowej za pomocą noża uniwersalnego. Kabel do ładowania / adaptera XT60, który dostałem z gniazdami 4 mm, ponieważ wszystkie moje ładowarki mają gniazda 4 mm o wysokim prądzie. Ale uwaga: z tymi „uniwersalnymi stykami balansera”, kiedy ich używam, nie ma mechanicznego zabezpieczenia przed odwrotną polaryzacją! Każdy, kto nie ma pewności, będzie lepiej obsługiwany z gotową płytką równoważącą dla kontaktów EH i / lub XH (do 6s / 8s).
ISDT pozostał wierny swojej filozofii działania. I to dobrze, ponieważ ta struktura jest naprawdę intuicyjna w użyciu. Bardzo podobała mi się koncepcja klawisza kursora i środkowego przycisku potwierdzenia. Zasada gwarantuje bezbłędne spotkanie i szybką zmianę poszczególnych pozycji menu.



Techniczne

rzeczy, które stają się zauważalne dopiero po pierwszym uruchomieniu urządzenia i wyglądają elegancko; T8 ma podświetlony napis na wyświetlaczu, T6 Lite nie (patrz dół kolażu menu). Aktywny wyświetlacz IPS (2,4 "- 320 x 240 IPS LCD) świeci zwięźle dzięki możliwości reprodukcji do 262 tys. Kolorów, gdzie reklama nie obiecuje zbyt wiele przy reklamie z„ szerokokątnym wyświetlaczem o wysokim kontraście ” (...Monitor o wysokiej jasności, widoczny do 178 ° ... ). Jasność dobrze dopasowuje się do otoczenia, jeśli włączona jest funkcja automatyczna. W ten sposób wyświetlacz nie powoduje problemów z czytaniem nawet na świeżym powietrzu.
Napięcie zasilania wynosi od 8 V do 32 V (T6 Lite) lub od 12 V do 42 V (T8). Pomimo uwagi (zacytuj stronę internetową ISDT: Kompletna ... funkcja przeciwiskrowa Kompletna ... funkcja przeciwodblaskowa] miga gwałtownie podczas podłączania od 20 V w górę, zarówno po stronie wejściowej, jak i wyjściowej. Kto chce temu zapobiec, powinien być w kablu wysokoprądowym Przylutuj XT90S (wtyczka / gniazdo zapobiegające zacięciom) i włącz ładowarki.
ISDT jest jednym z producentów, który umożliwia wsteczną kalibrację swoich urządzeń. Kontrola dwóch ładowarek nie wykazała reklamacji dokładności napięcia i prądu. Odchylenie równowagi osiągnęło maksymalną różnicę do 0,021 V / ogniwo. Zasadniczo ok, ale chciałem to wiedzieć i po dokładnej regulacji napięć oba osiągnęły tylko około 0,010 V / Z.

Uwaga: Wykonaj tę kalibrację tylko, jeśli jesteś bardzo pewny siebie i używasz dokładnego przyrządu pomiarowego (idealna byłaby tolerancja poniżej 0,1%).

Oczywiście interesująca jest moc ładowania. Zostało to przetestowane raz przy 12,4 V (symulowano w pełni naładowany akumulator 12V Pb) i przy podwójnym napięciu 24,8 V (symulowane dwie serie powyżej 12 V / Pb) przy maksymalnej mocy ładowania:

urządzenie
Napięcie wejściowe [V]
max [W]
uwaga
T6 Lite
12,4
336
6S-LiPo jest używany z max. 14,5 A naładowany
T8
12,4
212 *
6S-LiPo jest używany z max. 9.2 A naładowany
T6 Lite
24,8
600
6S-LiPo jest używany z max. 25 A naładowany
T8
24,8
730
6S-LiPo jest używany z max. 30 Naładowana, 8S LiPo nie była testowana
) Napięcie wejściowe spada poniżej 12 V przy mocy większej niż 210 W. T8 wyłącza się z powodu zbyt niskiego napięcia!

Wydajność była doskonała zarówno dla obu, jak i wyniosła ponad 90%.

Mój wniosek: z tego porównania jasno wynika, że T6 Lite jest zalecany, jeśli ktoś bardzo często
używa na miejscu napięcia wejściowego 12 V. Natomiast polecam T8, jeśli stosowane jest zasilanie 24 V.


Wentylator pracuje ze stopniowaną mocą i zaczyna obracać się od około 50 ° C temperatury wewnętrznej (jak wskazano) przy niskiej prędkości. Przekroczenie 55 ° C działa z pełną prędkością, a następnie, zgodnie z zasadą, słychać wyraźny hałas podczas jazdy. Jego działanie jest skuteczne, ponieważ temperatura wyłączenia <50 ° C jest osiągana stosunkowo szybko, nawet przy wyższych mocach ładowania.
Dodatkowy test punktu „crossover” (oscylacja przetwornika, gdy napięcie wejściowe = napięcie wyjściowe) był czysto rutynowy, ponieważ oba urządzenia nie wykazywały nieprawidłowości. Po 32 minutach niebieski wyświetlacz zgłosił „ładowanie zakończone”. Następnie identyfikowane są impulsy prądu krótkiego ładowania, które są określane jako „ładowanie podtrzymujące” (ładowanie podtrzymujące, więcej o tym później). Po 34,5 minutach naciśnięto przycisk „Stop”, a prąd spadł tylko do zera. Osiem krótkich przerw w ładowaniu służy do pomiaru wewnętrznej rezystancji akumulatora w celu uzyskania wiarygodnych wartości wyjściowych.
Wciąż słaba oscylacja krzyżowa, którą można wyraźnie zobaczyć po około 13 do 22 minutach na bieżącym tętnieniu (czerwony, szczyty pulsu). Napięcie ładowania akumulatora zbliżyło się do napięcia wejściowego. Przy napięciu wejściowym 12,4 V wyglądało to tak samo. T 6 Lite nie różni się tutaj.
Mogę zgłaszać dobre wieści na temat czasów reguł konwertera. Tutaj ISDT zrozumiał T6 Lite i T8, aby bardziej konsekwentnie wdrażać swoją 32-bitową moc obliczeniową. Nagłe wahania napięcia występują zawsze w „punktach odbioru Zapf”, gdy kilka ładowarek musi współdzielić zacisk napięcia. W praktyce oznacza to, że gdy napięcie wejściowe „tylko” zmienia się o +/- 0,2 V, prąd ładowania zmienia się nagle, czasem nawet dwukrotnie. ISDT był w stanie zredukować te efekty do akceptowalnego poziomu. Prąd „tylko” podskakuje na krótko o około 33%, a czas regulacji do przywrócenia normalnego prądu ładowania został skrócony do mniej niż 0,5 sekundy. Bardzo dobre ładowarki wytwarzają tylko niewielki impuls prądu i regulują w ciągu mniej niż 0,2 s normalnego prądu ładowania! Tak wyposażony, prawie nie widzę problemów z obsługą T6 Lite i T8 w punktach zbiórki „Zapf”. Ale w żadnym wypadku nie należy ładować podczas jazdy z instalacji elektrycznej pojazdu!




Każdy, kto nadal ma elektroniczne obciążenie DC „FD-100” od ISDT w celu wygodnego rozładowania LiPos do napięcia przechowywania, będzie zadowolony, że komunikacja do ustawiania limitów napięcia (napięcia przechowywania) działa idealnie. Wymaga to kabla łączącego. Na rysunku napięcie łożyska zostało ustawione na 3,74 V / Z.




Kontrola prądów balansera była zaskoczona, ponieważ są one bardzo wysokie i dlatego idealnie pasują do wysokich prądów ładowania. W rezultacie faza CV (redukcja prądu ładowania) zauważalnie uległa skróceniu, a ty szybciej osiągasz w pełni naładowane akumulatory LiXx. W przypadku T6 Lite prąd balansera wynosił do 1,4 A, a dla T8 do 1,9 A (patrz zdjęcie 4 w kolażu poniżej). Niestety aktywność modułu równoważącego nie jest pokazywana na wyświetlaczu.



Wejścia i wyjścia T6 Lite i T8 są chronione przed odwróceniem polaryzacji, a tylko „rezerwa awaryjna” powoduje przepalenie bezpieczników płyty w celu ochrony urządzenia przed zniszczeniem (czerwone strzałki). Wymiana jest niezwykle trudna, ponieważ bezpieczniki pojazdu są przylutowane na płycie, a otwarcie urządzenia nie jest zapewnione!

Podziękowania dla kolegi Milana L., który dostarczył mi widok deski T6 Lite. Kolaż zdjęć pokazuje fragment poszczególnych menu służących do konfiguracji urządzenia (systemu), podstawowe ustawienia ustawień zadania i aktualizatora ISDT (do pobrania na stronie głównej). Tutaj T8 lub T6 Lite można również spersonalizować własną nazwą.





Punkt menu „Udostępnianie oprogramowania układowego” jest wyjątkowy. Urządzenie z najnowszą wersją oprogramowania może zatem działać jako „dawca / mistrz”. Jeśli podłączysz dwie identyczne ładowarki za pomocą kabla łączącego 3,5 mm, następnie zasil je napięciem i uruchom ten element menu na urządzeniu głównym (źródle), jego FW zostanie przeniesione na inne urządzenie. To jest z. Obecnie nowość ładowarek ISDT!



Praktyka Ładowanie jest łatwe, ponieważ więcej niż trzy wejścia nie są konieczne, gdy podłączony jest nowy akumulator LiPo (ładowanie / typ LiPo / prąd). Liczba komórek jest automatycznie przejmowana przez port balansera ... i jesteś gotowy do pracy. Brak akumulatorów, ale zachowane są ostatnio ustawione dane ładowania i rozładowania.



Prąd ładowania przesuwa się miękko w górę, w każdej chwili możliwa jest kolejna zmiana (patrz ostatni obrazek w kolażu).


Wskazówka: Jeśli najpierw zainfekujesz stabilizator akumulatora, a następnie biegun dodatni kabla ładującego, masz ochronę odgromową.

Mały pasek postępu u góry wyświetlacza dostarcza wiarygodnych informacji o procencie ładowania w procentach. Standardowo wyświetla się prąd ładowania i ładowana pojemność. Ponadto podczas przewijania wyświetlane są poszczególne napięcia, rezystancja ogniwa wewnętrznego, moc wejściowa i wyjściowa oraz temperatura wewnętrzna. Dwa liczniki dostarczają informacji o codziennych czynnościach lub czynnościach urządzenia (2 szt. - 3 szt.).

T6 Lite i T8 ładują również ogniwa LiXx bez podłączonego stabilizatora, jeśli zostało to potwierdzone osobno i przed ustawieniem liczby ogniw akumulatora.
Jeśli się spieszysz, możesz użyć LiPo w zielonej fazie wyświetlania, ponieważ faza CV (redukcja prądu ładowania) nie jest tak niska (niektórzy producenci akumulatorów mają dodatkowy punkt ładowania zwany „szybkim ładowaniem”). LiPo jest gotowy do załadowania po komunikacie „Gotowy do załadowania” (niebieski ekran). Brakowało mi jednak możliwości wyłączenia ładowania podtrzymującego (ładowanie podtrzymujące), ponieważ T8 i T6 Lite okresowo odświeżają LiPos impulsami prądowymi po komunikacie „ładowanie zakończone” (zdjęcie 7 w kolażu, 0,352 A)! Z punktu widzenia LiPos przynosi to efekt przeciwny do zamierzonego! Utrzymywanie LiPos w punkcie maksymalnego napięcia niepotrzebnie skraca jego żywotność i jest bezużyteczne w praktyce. Co najwyżej satysfakcjonuje to „fetyszyzm napięcia”, który lubi używać LiPo o wartości 4,2 V / Z - dlaczego zawsze?
Jeśli chcesz naładować smartfon lub podobny na miejscu, możesz użyć portu USB. Niestety nie ma informacji zwrotnej z wyświetlacza T8 / T6 Lite. Maksymalny prąd ładowania, jaki mogłem określić przy 1,3 A, jest również całkiem możliwy. Specyfikacja ISDT z 2.1 A nie osiągnąłem.
Konieczna jest opieka „magazynowa” (program magazynowy). Moja rekomendacja do pracy z napięciem magazynowania 3,74 V / Z działa idealnie dzięki szerokiemu wyborowi zakresów napięcia. Tylko w zakresie rozładowania należy zaakceptować obniżki. 20 W może wytworzyć tylko 1 A na 5S LiPo.
Ogniwa Eneloop NiMh w rozmiarach AAA (800/930 mAh) i AA (2000/2500 mAh) również załadowano do kontroli. Domyślna wartość -8 mV (-dP; napięcie odcięcia Delta Peak) była dla mnie za wysoka. Aby przeciwdziałać wzrostowi temperatury na końcu ładowania do około 48 ° C (średnio z kilku prób ładowania), zalecam niższą wartość wyłączenia dP wynoszącą -6 mV lub nawet tylko -5 mV dP. Ładowanie zawsze odbywało się przy 0,5 C (AAA = 450 mA i AA = 1000 mA).



Mój wniosek:

Są niesamowitymi ładowarkami. Są małe, bardzo poręczne, intuicyjne w obsłudze, a także o mocy 600 W lub 1000 W. Takie urządzenia kilka lat temu wypełniły pół pudełka na buty! Dzisiaj ta „garstka” wytwarza do 1000 W przy 30 A. Ale „podświetlenie” jest lekko zachmurzone i powinieneś zachować „szczególne” cechy urządzeń w polu widzenia. Kalibracja kalibracji szeregowej jest zoptymalizowana, nie ma dostępnej dodatkowej pamięci (zachowane jest tylko ostatnie ustawienie), „BattGo” jest jeszcze w powijakach, „ładowanie podtrzymujące” powinno być wyłączone, a wentylatory trochę dla mnie działają głośno.
Jednak każdy, kto bierze pod uwagę i waży sumę wszystkich pozytywnych i negatywnych cech, może dojść tylko do jednego wniosku: są to świetne ładowarki, które wymagają tylko odrobiny wykończenia. Stosunek ceny do wydajności wynosi z. Obecnie nie do pobicia i nigdy nie było tak „tanie”, aby móc utrzymać nawet duże LiPos. Dzięki tym ładowarkom nie tylko maniacy o niskim budżecie zyskują na wartości. W rzeczywistości te ładowarki należą do każdego pojemnika na baterie, ale przynajmniej jako drugie urządzenie!
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl